« Powrót na stronę "Zima"

Serwis
rowery narty snowboard  skitoury

Witold Gątarski
ul. Halczyna 12
30-086 KRAKÓW

Wybrane technologie

OSTRZENIE BOCZNE

usługa obejmuje wyprowadzenie maszynowo bocznych krawędzi nart. snowboardu (usługa polecana dla mało zniszczonych krawędzi) zakończona smarowaniem.

OSTRZENIE STANDARD

usługa obejmuje maszynowe wyprowadzenie ślizgu i krawędzi (od spodu i z boku) do standardu, zakończone smarowaniem

MAŁY SERWIS

uzupełnienie pojedynczych ubytków w ślizgu plus ostrzenie standard

DUŻY SERWIS

Uzupełnienie całego ślizgu plus ostrzenie standard plus struktura (na wyższej klasy ślizgach)

MIX

Każda usługa powyższa z ręcznym wykończeniem

PIERWSZE SMAROWANIE

Usługa polecana przez wszystkich czołowych producentów ślizgów i smarów polega na:

  1. Zaaplikowaniu na gorąco żelazkiem smaru najmiększego (następuje impregnacja i fizyczne poprawienie własności ślizgu)
  2. wycyklinowanie
  3. Zaaplikowanie żelazkiem smaru uniwersalnego (jeśli wiesz jakie warunki będą na stoku zaaplikuję smar ściśle pod warunki) i wykończenie do jazdy .

SPORTOWE SMAROWANIE

Aplikacja smarów na gorąco plus polepszacze. Smarowanie ściśle pod warunki panujące na stoku smarami z górnej i najwyższej półki profi.

WYGRZEWANIE NART W THERMO BAG

Długotrwałe wygrzewanie ślizgów nasyconych specjalnym smarem, w celu głębokiej ich penetracji tym smarem. Według mojej wiedzy, będzie to drugie takie urządzenie w Polsce. Technologię tę stosuje się w Pucharze Świata.
Artykuł o technologii »

REGENERACJA FOK

Usługa polega na termicznym usunięciu zniszczonej warstwy kleju i położeniu nowej z transferu. Do wykonania tego zabiegu nieodzowne są foki doskonale wysuszone. Znakomicie skraca się czas oczekiwaniac na wykonanie regeneracji

Foki mokre lub wilgotne uniemożliwiają wykonanie usługi aż do dokładnego wysuszenia.

Foki z brunatnymi plamami pod warstwą kleju będą zregenerowane ale bez gwarancji na trzymanie kleju w miejscach owych plam.

Przestrzegam przed usuwaniem kleju metodą przypadkowych środków chemicznych. Taki zabieg może upośledzić lub nawet uniemożliwić regenerację.

Możliwa jest usługa tylko usunięcia kleju bez jego ponownego nakładania. Wykonuję, jeśli to możliwe, aktywację kleju fabrycznego na fokach już nie trzymających co pozwala wykorzystać klej dotychczasowy i jednocześnie zaoszczędzić pieniądze. Taki zabieg polecam zwłaszcza pod koniec sezonu. Przynosi on dobry skutek i wystarcza na kilka wycieczek a szkoda regenerować na okres przechowywania.

Zdejmowanie zużytego kleju z foki
Foka zregenerowana - usuwanie papieru z transferu
Docięta i zanitowana foka

DOPASOWANIE FOK

Usługa polega na dokładnym docięciu foki do zoli narty w taki sposób by metalowe krawędzie były odsłonięte co jest nieodzowne do bezpiecznej ich eksploatacji.

Możliwa jest regeneracja fok klejem z tuby i oryginalnym transferem G3 i B.D.

Oferuję również zabieg nitowania końcówek foki.

TERMOFORMOWANIE BUTÓW

Termoformowanie botków termoformowalnych, butów tourowych ,telemarkowych zjazdowych. Indywidualizacja kształtu wnętrza buta. Jako jednemu z nielicznych serwisów narciarskich na rynku udało mi się w jednym miejscu zgromadzić unikalne maszyny do termoformowań o tak szerokich możliwościach (pełen zakres temperatur,) technologię i praktykę

Polecam najprofesjnonalniesze moim zdaniem opracowanie tematu autorstwa Kuby Radlińskiego.

Na początek kilka rad.

  1. zabieg jest niekonieczny jeśli but jest wygodny i dobrze trzyma. tzn nie ma obowiązku termicznego formowania wkładki by prawidłowo eksploatować but ale znakomicie poprawia komfort i walory użytkowe buta. Termiczne odwzorowanie wszystkich kształtów nóg i wnętrza buta tworzy zespół komfortowego i znakomicie trzymającego buta nawet przy luźno zapiętych klamrach.
  2. Mamy 3 lub 5 możliwych termoformowań w zależności od producenta wkładki więc wg mnie należy tym gospodarować rozważnie. Każde następne formowanie jest gorsze od pierwszego, oczywiście jeśli poprzednie były robione prawidłowo.
  3. Pragnę zwrócić uwagę na fakt że niekiedy firmy proponują termoformowanie(a właściwie jego namiastkę) nie mając do tego ani wiedzy ani technologii. Maszyny do termoformowania butów zjazdowych nie dysponują możliwością uzyskania odpowiedniej temperatury i dogrzania całego botka
  4. Termoformowanie butów przeprowadzam w oparciu o markowe urządzenia i oryginalne technologie. Skarpa, Silvretta, Garmont, Dynafit, Raichle, Crispi, Black Diamond następującymi metodami:
Piec z termoobiegiem
Nadmuch gorącego powietrza

TERMOFORMOWANIE ODBARCZANIE

Zabieg termoformowania skorupy buta narciarskiego (ale nie tylko) polegający na zniesieniu dyskomfortu na zasadzie miejscowego rozciągania. zabieg niemożliwy do przeprowadzenia w bucie skitourowym i telemarkowym w miejscu harmonijki na zgięciu palców.

Maszyna do odbarczania

Do tych zabiegów konieczne jest odpowiednie dopasowanie butów (przy zakupie) 1 para b. cienkich skarpet i kilka godzin czasu. Niekiedy zabieg trwa 3 godziny, dlatego też najczęściej odbywa się po zamknięciu i wcześniejszym dograniu terminu. Zabieg musi się odbywać w całkowitym spokoju, czasami nieodzowna jest ingerencja w kształt skorupy. W związku ze specyfiką użytkowania butów skitourowych:

nieodzowne jest perfekcyjne ich dopasowanie. Jakikolwiek pozostawiony dyskomfort może być przyczyną poważnych obtarć a później ran.

FREZOWANIE WNĘTRZA SKORUPY BUTA

Indywidualizacja wewnętrznego kształtu skorupy stosowana tam, gdzie nie można metodą odbarczania osiągnąć pożądanego skutku.

PRZYGOTOWANIE SPRZĘTU (ślizg i krawędzie)

Ręczne przygotowanie sprzętu przeprowadzam najczęściej w mixie tzn. co należy zrobić maszynowo robię na odpowiednich maszynach ponieważ robię to osobiście i od lat również zawodnikom, możecie być pewni że jest to minimum niezbędne do uzyskania standardu ślizgu i krawędzi. Następnie ręcznie za pomocą profesjonalnych przyborów nadaję ostateczny szlif, a jeśli państwa na to stać i czas na to pozwoli mogę wykończyć krawędzie pilnikami w kilku granulacjach diamentowymi co znakomicie poprawia klasę powierzchni i praktycznie "utwardza" (w rozumieniu: zwiększa żywotność, nie hartuje w rozumieniu termicznym.)

Oczywiście całość mogę zwieńczyć smarami o bardzo wysokich parametrach ale do tego potrzebna jest 100% wiedza co do warunków na stoku: rodzaj śniegu, temperatura śniegu, powietrza, przewidywana pogoda w czasie całej edycji zawodów, w określonej grupie smarów wilgotność powietrza.

Proponuję również kilkanaście rodzajów struktur na ślizg co w powiązaniu z odpowiednim smarowaniem przynosi nieprawdopodobne efekty narciarzom o odpowiednich umiejętnościach.

Uprzejmie informuję że w obecnej technologii ślizgu niemożliwe jest profesjonalne przygotowanie nart w oparciu tylko o techniki ręczne. Dotyczy to nart z grupy średniej i wysokiej. Serwisy, które państwu najczęściej to proponują nie posiadają maszyn i najczęściej wiedzy na temat ostatnio w sezonie 2007/2008 trafiły do mnie narty topowo ręcznie regenerowane w serwisie krakowskim metodą palonego kapania i braku jakiejkolwiek działalności dotyczącej krawędzi i ślizgu od spodu, co jest dopuszczalne w samodzielnym ratowaniu się użytkownika na wyjeździe a nie ma nic wspólnego z profesjonalnym serwisowaniem współczesnych ślizgów. Drugim mitem jest unikanie ostrzenia od spodu. Jest to poważny błąd mianowicie nie wyprowadzenie ślizgu i krawędzi od spodu skutkuje częstszym ostrzeniem boków co znakomicie skraca żywotność nart i czyni je niebezpiecznymi (nie jadą po zamierzonym torze).

MONTAŻ WIĄZAŃ

Montaż wiązań wykonuję w oparciu o fabryczne metalowe szablony (każde wiązanie jest osadzone na kleju montażowym którego zadaniem jest zabezpieczenie rdzenia narty przed wilgocia i śrub przed wykręceniem i wyrwaniem) Czego w innych serwisach najczęściej się nie czyni . Do wykonania usługi nieodzowny jest jeden but z pary. Informacja o płci, wieku, stopniu zaawansowania w jeździe na nartach, przygotowaniu do sezonu (kondycyjnym) i przebytych urazach kończyn dolnych

Szablony Skitourowe
Szablony Zjazdowe

NA ZAKOŃCZENIE SEZONU

Proponuję usługę przygotowania sprzętu narciarskiego do tzw. martwego sezonu polegającą na wykonaniu serwisu spodu i boków sprzętu (w odpowiednim zakresie) oraz zabezpieczeniu ślizgu i krawędzi, żelazkiem, smarem parafinowym, mającą na celu:

Wyżej wymieniona procedura jest zalecana przez wszystkich liczących się producentów nart, snowboardów i smarów.

Zaleca się również zluzowanie sprężyn bezpieczników wiązań.

Cena usługi zawiera również rozkonserwowanie i przygotowanie do jazdy sprzętu przed nowym sezonem.